F1: Συζητήσεις για αλλαγές στο σύστημα βαθμολόγησης


Οι ομάδες, η FIA κι η F1 συζητούν για την αύξηση των βαθμολογούμενων θέσεων, χωρίς να επηρεαστούν οι οδηγοί που τερματίζουν στην κορυφή.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: Getty Images / Red Bull Content Pool - Peter Fox
  • 22/4/2024

Οι συζητήσεις θα λάβουν χώρα στο συμβούλιο της F1 στη Γενεύη, όπου οι ομάδες αποφασίζουν, σε συνεργασία με την FIA και την F1, σχετικά με ζητήματα που αφορούν τους κανονισμούς αλλά και την τεχνική κι αθλητική φύση του σπορ.

Η ιδέα για την πιθανή αλλαγή στο τρέχον σύστημα βαθμολόγησης στους αγώνες της F1, το οποίο βρίσκεται σε ισχύ από το 2010, θα αποτελέσει καίριο θέμα συζήσησης στην επιτροπή. Ρεπορτάζ του Motorsport.com αναφέρει ότι η πρόταση, που έγινε, μοιράζει τους βαθμούς σε 12 οδηγούς, έναντι 10.

Προκειμένου, όμως, να εξασφαλιστεί η ελάχιστη παρέμβαση στη μάχη για το πρωτάθλημα, οι βαθμοί, που προσφέρονται σε εκείνους που τερματίζουν στις κορυφαίες θέσεις, δε θα τροποποιηθούν. Πιο συγκεκριμένα, οι βαθμοί στις 7 πρώτες θέσεις θα παραμείνουν ως έχουν, με τις αλλαγές να εφαρμόζονται από την 8η θέση και κάτω, ως εξής:

Θέση τερματισμούΤρέχον σύστημαΠροτεινόμενο σύστημα
12525
21818
31515
41212
51010
688
766
845
924
1013
1102
1201
Ταχύτερος γύρος1  (μόνο για το top 10)1  (μόνο για το top 12)

Σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα, η πρόταση έχει έρθει από μικρότερες ομάδες του grid, που πιστεύουν ότι μια πιο ευρεία διανομή των βαθμών θα είχε θετικό αντίκτυπο στους αγώνες. Θα μπορούσε, δηλαδή, να λειτουργήσει ως κίνητρο για τις ομάδες και τους οδηγούς, που παλεύουν για θέσεις εκτός της δεκάδας, προσφέροντας πιο εντυπωσιακές μάχες στην πίστα.

Το σχέδιο οι βαθμοί των κορυφαίων θέσεων να παραμείνουν απαράλλαχτοι δίνει μια αίσθηση σιγουριάς κι υποστήριξης των ομάδων, που σταθερά κινούνται σε αυτές, όπως για παράδειγμα η Red Bull, η Ferrari, η Mercedes, η McLaren κι η Aston Martin. Ταυτόχρονα, διευρύνει τις πιθανότητες για τις μικρότερες ή πιο αδύναμες ομάδες, που δεν πρωταγωνιστούν συχνά στην κορυφαία δεκάδα, να κερδίσουν βαθμούς.

Παρόλο που δεν αναμένεται η πρόταση να βρει σύμφωνες και τις 10 ομάδες του grid, η ομόφωνη υποστήριξη δεν είναι απαραίτητη. Αρκεί μόλις 6 από τις 10 να τεθούν υπέρ, ώστε να εφαρμοστεί την επόμενη σεζόν.

Σίγουρα, δε γίνονται συχνά αλλαγές στο σύστημα βαθμολόγησης της F1, αφού μόλις 4 φορές έχει γίνει κάποια σχετική τροποποίηση στους κανονισμούς από το 1990. Το 1991, η F1 έφερε το σύστημα 10/6/4/3/2/1, με τους πρώτους 6 οδηγούς να βαθμολογούνται. Το 2003, το σύστημα άλλαξε σε 10/8/6/5/4/3/2/1 και μετέπειτα στην τρέχουσα διάταξη 25/18/15/12/10/8/6/4/2/1, που ήρθε το 2010 και βρίσκεται σε ισχύ μέχρι και σήμερα. Το 2019 εισήχθη κι ο σχετικός κανονισμός για τον επιπλέον βαθμό του ταχύτερου γύρου, ο οποίος μπορεί να απονεμηθεί αποκλειστικά στους οδηγούς που τερματίζουν εντός της βαθμολογούμενης δεκάδας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

GP Κίνας - «Βόλτα» για τον Verstappen, δεύτερος ο Norris

Το στοίχημα του Norris με τον μηχανικό του για το GP Κίνας